ЗАТВЕРДЖУЮ:

                                                        Директор Автомобільно-дорожнього

                                                        інституту державного вищого                                                                                   навчального закладу „Донецький                                                                             національний технічний університет”

                                                        _____________________М.М.Чальцев

                                                        „____”___________2008р.

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про студентський гуртожиток

 Автомобільно-дорожнього інституту

 державного вищого навчального закладу

„Донецький національний технічний університет”

 

I. Загальні положення

 

1.     Це положення регламентує функціонування студентських гуртожитків Автомобільно-дорожнього інституту, визначає порядок надання житлової площі в гуртожитках, умови проживання, правила внутрішнього розпорядку (далі – Положення).

2.      Студентські гуртожитки Автомобільно-дорожнього інституту призначені для проживання на період навчання іногородніх студентів, слухачів, курсантів, асистентів-стажистів, аспірантів, докторантів тощо (далі – Студенти), а також Студентів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за умови відсутності в них іншого місця проживання.

3.      Іноземні громадяни, які навчаються в Автомобільно-дорожньому інституті, розміщуються в гуртожитках на загальних підставах, якщо інше не передбачено контрактом або іншими нормативно-правовими актами.

4.      Вільні кімнати в гуртожитках можуть використовуватися адміністрацією інституту за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів для створення відокремленого готелю.

5.      Житлова площа та місця загального користування в гуртожитку не підлягають приватизації, обміну, закладанню, бронюванню і здаванню для проживання сторонніх осіб чи наймання з іншою метою. Кожне приміщення в гуртожитку повинне мати функціональне призначення. Перепрофілювання приміщень у гуртожитку може здійснюватися за поданням адміністрації гуртожитку і за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

6. У гуртожитки можуть бути поселені іногородні Студенти заочної форми навчання на період проведення екзаменаційної сесії, іногородні абітурієнти на період проведення вступних випробувань, а також абітурієнти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за умови відсутності в них іншого місця проживання.

7. Поселення Студентів до студентських гуртожитків здійснюється рішенням

                                                                             

деканів інституту за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів на підставі ордерів відповідно до Житлового кодексу України. При поселенні укладається угода (контракт) на проживання.

8.     Студентські гуртожитки підпорядковуються керівництву інституту і можуть здійснювати в межах компетенції самостійну господарську діяльність у структурі вищого навчального закладу.

9.           В Автомобільно-дорожньому інституті гуртожитки функціонують:

       для проживання окремих осіб (житлові приміщення знаходяться в загальному користуванні декількох осіб, які не знаходяться між собою в сімейних стосунках);

       для проживання сімей Студентів (житлові приміщення, що складаються з однієї або декількох кімнат, знаходяться в користуванні однієї сім’ї).

У гуртожитках для проживання окремих осіб у разі потреби можуть виділятися приміщення для проживання Студентів, що перебувають у шлюбі. Ці приміщення мають розташовуватись в окремих секціях (або поверхах) гуртожитку.

10.       Працівники Автомобільно-дорожнього інституту, як виняток, можуть бути поселені в студентський гуртожиток до закінчення навчального року лише за рішенням директора інституту і за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

11.       Проживання в студентських гуртожитках сторонніх осіб, розміщення підрозділів інституту, а також інших організацій забороняється.

12.       Гуртожитки, крім основного призначення, можуть надавати за окрему плату додаткові послуги, перелік яких визначений відповідними законодавчими та нормативними актами.

13.       У гуртожитках забезпечуються необхідні умови для проживання, самостійної навчальної роботи, відпочинку, фізичної культури, виховної роботи. Приміщення санітарно-побутового призначення виділяються і оснащуються згідно з чинними санітарними нормами та правилами утримання гуртожитків.

14.       Внутрішній розпорядок у гуртожитку встановлюється Правилами внутрішнього розпорядку, що розробляються на підставі цього Положення і затверджуються директором інституту за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

15.       Права і обов’язки працівників гуртожитків визначаються посадовими інструкціями, затвердженими директором інституту.

 

II. Надання житлового місця в гуртожитках

 

16.       Розміщення Студентів у гуртожитках та виселення з них, умови проживання, права і обов’язки визначаються Положенням про студентський гуртожиток АДІ ДВНЗ „ДНТУ”, за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

17.       Розподіл місць проживання у гуртожитках між факультетами здійснюється рішенням директора інституту із додержанням санітарних норм за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

18.       Списки Студентів на проживання в гуртожитках готуються деканами факультетів і затверджуються директором інституту за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

19.       На підставі рішення про надання місць у гуртожитку адміністрація інституту укладає угоду із Студентом на проживання в гуртожитку і видає йому ордер, який є єдиною підставою для поселення і проживання у вказаному житловому місці. В ордері зазначається адреса гуртожитку і номер кімнати.

20.       Облік ордерів та Студентів, які проживають у гуртожитках, оформлення необхідних документів, реєстрація та зняття з реєстрації виконується призначеною для цього особою. Бланки ордерів зберігаються в установленому порядку як документи суворої звітності.

21.       Студент, який поселяється до гуртожитку, зобов'язаний особисто пред'явити паспорт і здати коменданту гуртожитку ордер на право зайняти місце в гуртожитку з попередньою оплатою за проживання, але не менше ніж за місяць уперед.

22.       Студенту, який поселяється до гуртожитку, указується його житлове місце, надається необхідний інвентар, комплект білизни, перепустка на право входу до гуртожитку.

         Студент повинен бути ознайомлений під підпис з Правилами внутрішнього розпорядку гуртожитку та правилами техніки безпеки.

23.       Документи на реєстрацію Студентів, які поселяються до гуртожитку, подаються адміністрацією гуртожитку у встановленому порядку.

24.       У разі непередбачених обставин та з поважних причин Студенти, які проживають у гуртожитку, можуть бути переселені до іншої кімнати або гуртожитку за рішенням адміністрації гуртожитку без погіршення умов проживання.

25.       Місця в студентських гуртожитках для розміщення студентських сімей визначаються керівником вищого навчального закладу із додержанням санітарних норм за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

26.       Прийняття на облік студентських сімей, які потребують місць у гуртожитках, здійснюється керівником вищого навчального закладу за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів. Якщо студентська родина складається із студентів різних вищих навчальних закладів міста, то постановка на облік та надання житла може здійснюватись за домовленістю між цими навчальними закладами.

 

III. Користування гуртожитками.

Умови проживання

 

27.       Вхід до гуртожитку дозволяється на підставі перепусток для Студентів цього гуртожитку до 21:00 години вільно, а з 21:00 до 06:00 – із записом у спеціальному журналі причин запізнення.

28.       Відвідувачі мають право перебувати в гуртожитку з 8:00 до 21:00. При вході до гуртожитку відвідувач пред'являє черговому документ, який засвідчує особу, і реєструється в книзі відвідувачів. Студент, який проживає в гуртожитку, зобов'язаний особисто зустріти відвідувача, залишити перепустку черговому гуртожитку і провести відвідувача при його виході з гуртожитку.

         Відповідальність за своєчасний вихід з гуртожитку відвідувачів і дотримання ними правил внутрішнього розпорядку покладається на Студентів, які їх запросили.

29.       Культурні заходи в гуртожитках здійснюються відповідно до плану, який розробляється органами студентського самоврядування і погоджується з адміністрацією інституту. Усі заходи повинні закінчуватись до 23.00.

30.       У кожній секції (кімнаті) з числа Студентів, які проживають у ній, обирається староста.

31.       Усі Студенти, які проживають у гуртожитку, залучаються до господарських робіт із самообслуговування (підтримання порядку і чистоти в місцях проживання та загального користування тощо).

32.       Студент, який проживає в гуртожитку, має право:

         - користуватися приміщеннями навчального, культурно-побутового, медичного та спортивного призначення, камерами зберігання, іншим обладнанням і майном гуртожитку;

         - вимагати своєчасного ремонту або заміни обладнання, меблів, постільної білизни, а також усунення недоліків у забезпеченні побутових умов;

         - обирати органи студентського самоврядування гуртожитку і бути обраним до їхнього складу;

         - через органи студентського самоврядування гуртожитку брати участь у вирішенні питань, пов'язаних з поліпшенням житлово-побутових умов, організації культурно-виховної роботи і дозвілля, роботи працівників гуртожитку тощо;

         - звертатись із скаргами на роботу працівників гуртожитку і житлово-побутові умови, які не відповідають вимогам Положення про студентський гуртожиток і нормам обладнання та утримання гуртожитків, до адміністрації інституту, інших установ відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

33.       Студент, який проживає у гуртожитку, зобов'язаний:

         - знати і виконувати Правила внутрішнього розпорядку;

         - своєчасно сплачувати за проживання і додаткові платні послуги, якими він користується;

         - підтримувати чистоту і порядок у своїх кімнатах та місцях загального користування, брати участь у всіх видах робіт, пов’язаних із самообслуговуванням;

         - дбайливо ставитись до майна гуртожитку, економно витрачати тепло, електроенергію, газ і воду;

         - забезпечити наявність дублікатів ключів від кімнати в завідувача гуртожитку, а в разі заміни замка у дверях – здати йому відповідний дублікат ключів;

         - своєчасно подавати заявки на ремонт електричного, сантехнічного обладнання і меблів;

         - про всі надзвичайні події в гуртожитку терміново повідомляти завідувача гуртожитку та органи студентського самоврядування гуртожитку;

         - відшкодовувати заподіяні матеріальні збитки відповідно до законодавства;

         - дотримуватися правил техніки безпеки та пожежної безпеки;

         - реєструвати додаткові електроприлади в завідувача гуртожитку;

         - попереджувати завідувача гуртожитку (коменданта) при залишенні гуртожитку на тривалий час (більше 5 діб);

         - після закінчення навчання або при достроковому позбавленні права на проживання в гуртожитку здати майно гуртожитку, що перебувало в його користуванні, і кімнату в належному стані та виселитися з гуртожитку в двотижневий термін.

34.       Студенту, який проживає у гуртожитку, забороняється:

         - переселятися з однієї кімнати в іншу без погодження із завідувачем гуртожитку;

         - переробляти чи переносити інвентар і меблі з одного приміщення до іншого або виносити їх з гуртожитку без дозволу завідувача гуртожитку;

         - проводити електромонтажні роботи в кімнатах та в гуртожитку, переробляти і ремонтувати електроустаткування;

         - користуватися електрообігрівачами та електроплитами в житлових кімнатах;

         - проводити масові заходи в гуртожитку без письмового дозволу завідувача гуртожитку;

         - залишати сторонніх осіб після 21.00 без письмового дозволу завідувача гуртожитку;

         - палити, вживати та зберігати спиртні напої, наркотичні або токсичні речовини, перебувати в гуртожитку в стані алкогольного, токсичного або наркотичного сп'яніння;

         - порушувати тишу з 22.00 до 07.00;

         - створювати шум, а також вмикати телевізійну, комп'ютерну та аудіоапаратуру на гучність, що перевищує звукоізоляційність кімнати;

         - тримати в гуртожитку тварин.

35.       За активну участь у культурних заходах, роботах з покращення умов проживання, стану гуртожитку та прилеглої території Студенти, які проживають у гуртожитку, можуть бути заохочені.

         За порушення Правил внутрішнього розпорядку в гуртожитку на Студентів, які проживають у гуртожитку, накладаються такі стягнення:

         - зауваження;

         - догана;

         - відмова в поселенні до гуртожитку на наступний навчальний рік;

         - розірвання угоди на проживання.

36.       Заохочення або стягнення Студентам, які проживають у гуртожитку, у встановленому порядку виносяться адміністрацією інституту за поданням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів.

37.       Порядок проживання Студентів у гуртожитках у канікулярний (відпускний) період визначається з урахуванням їх побажань адміністрацією інституту.

 

IV. Виселення із студентських гуртожитків

 

38.       Абітурієнти, які отримали незадовільну оцінку на вступних випробуваннях, залишають у встановленому порядку місце в гуртожитку протягом трьох діб з дня оголошення результатів випробувань; абітурієнти, які подали апеляцію, – у триденний термін після підтвердження апеляційною комісією правильності оцінки; абітурієнти, які не зараховані до навчального закладу за конкурсом, – протягом трьох діб після виходу наказу про зарахування.

39.       При відрахуванні з інституту (у тому числі при його закінченні), розірванні угоди на проживання Студенти, які проживали в гуртожитку, залишають його в установленому порядку в двотижневий термін від дня видачі відповідного наказу.

         У разі, коли з поважних причин Студент не може залишити гуртожиток у відповідний термін, рішенням адміністрації інституту за погодженням з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів цей термін може бути продовжений.

40.       Виселення Студента з гуртожитку здійснюється відповідно до законодавства України. У разі порушення Студентом угоди на проживання в гуртожитку він виселяється з гуртожитку, повністю відшкодовуючи заподіяні збитки.

 

V. Плата за житло та послуги

 

41.       Вартість місця проживання в гуртожитку складається з вартості його утримання та вартості обов’язкових побутових послуг, що надаються Студентам, які проживають у гуртожитку.

42.       Конкретний розмір оплати за проживання в гуртожитках установлюється керівництвом інституту і розраховується відповідно до законодавства, тарифів, порядку розрахунків за комунальні послуги залежно від рівня комфортності житла.

43.       Конкретний розрахунок розміру оплати та вартості послуг за проживання в гуртожитках погоджується з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією; вони мають бути доведені до відома студентів.

44.       Оплата за житло та надані послуги здійснюється не менше ніж за місяць уперед.

45.       Додаткові послуги, що надаються за бажанням Студентам, які проживають у гуртожитку, сплачуються окремо.

 

VI. Обов’язки керівництва інституту, та адміністрації гуртожитку

 

46.       Адміністрація інституту несе відповідальність за належну експлуатацію і утримання гуртожитків, дотримання в них установленого порядку і правил проживання, організацію побуту Студентів, які проживають у гуртожитку, виховної, культурної і спортивно-оздоровчої роботи.

47.       Адміністрація інституту та адміністрація гуртожитку повинні дотримуватись Положення про студентський гуртожиток вищого навчального закладу, угоди, укладеної зі Студентом, та норм чинного законодавства.

48.       Адміністрація інституту та адміністрація гуртожитку здійснюють безпосереднє керівництво господарською діяльністю та експлуатацією гуртожитку, організацією проживання та побуту Студентів з додержанням санітарних, екологічних та протипожежних норм.

49.       Адміністрація інституту та адміністрація гуртожитку зобов'язані:

         - забезпечити виконання Правил внутрішнього розпорядку в гуртожитку;

         - утримувати приміщення гуртожитку в належному стані відповідно до встановлених санітарних норм та правил;

         - укомплектовувати гуртожитки меблями, обладнанням, білизною та іншим інвентарем відповідно до встановлених норм;

         - проводити обмін постільної білизни відповідно до санітарних правил;

         - забезпечувати Студентів, які проживають у гуртожитку, необхідним обладнанням, інвентарем, інструментом і матеріалами  для робіт з обслуговування та прибирання гуртожитку і прилеглої території;

         - здійснювати заходи з охорони матеріальних цінностей гуртожитку та матеріальних цінностей Студентів, які проживають у гуртожитку;

         - своєчасно організовувати проведення ремонту гуртожитку, інвентарю, обладнання, утримувати в належному стані закріплену територію та зелені насадження;

         - здійснювати заходи з покращення житлово-побутових умов у гуртожитку, своєчасно приймати заходи з реалізації пропозицій Студентів, які проживають у гуртожитку, інформувати їх про прийняті рішення;

         - надавати Студентам, які проживають у гуртожитку, необхідні побутові послуги, виділяти в гуртожитку приміщення для проведення виховної роботи, самостійного навчання, культурних і спортивних заходів;

         - укомплектовувати штати гуртожитку в установленому порядку обслуговуючим персоналом;

         - сприяти органам студентського самоврядування гуртожитку у вирішенні питань побуту і відпочинку Студентів, які проживають у  гуртожитку;

         - інформувати Студентів про прийняття рішень, які стосуються їхнього проживання та побуту;

         - забезпечувати необхідне освітлення і тепловий режим у всіх приміщеннях відповідно до встановлених норм комфортності;

         - забезпечувати своєчасне фінансування витрат на утримання гуртожитків.

50.       Адміністрація інституту спільно з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів розглядають суперечності та можливі конфліктні ситуації.

51.       Адміністрація гуртожитку несе відповідальність за збереження майна студентів, зданого до камери зберігання гуртожитку. За речі, які не були здані на зберігання, адміністрація відповідальності не несе.

52.       Керівництво інституту спільно з органами студентського самоврядування та первинною профспілковою організацією студентів може створювати будівельні загони для проведення робіт на території гуртожитку (студентського містечка) вищого навчального закладу.

53.       Поточний ремонт гуртожитків полягає в систематичному і своєчасному проведенні робіт із збереження конструктивних елементів, оздоблювання, інженерного обладнання і елементів зовнішнього благоустрою від передчасного зносу, а також з усунення дрібних пошкоджень і несправностей, що з’явилися під час експлуатації, наладки та регулювання інженерного обладнання.

54.       При виконанні капітального ремонту гуртожитку, якщо його неможливо виконати без відселення, Студентам на час ремонту керівництвом вищого навчального закладу надається житлова площа в тому самому або в іншому гуртожитку. Після закінчення капітального ремонту Студентам надається житлова площа, яку вони займали раніше.

 

VII.Комендант гуртожитку

 

         Комендант гуртожитку є матеріально відповідальною особою, він:

         - Організує поселення студентів у гуртожиток за списками, представленими деканатами.

         - Надає мешканцям необхідне устаткування та ремонт, здійснює заміну постільної білизни

         - Забезпечує чистоту та порядок в гуртожитку та на його території, а також додержань правил внутрішнього розпорядку та правил пожежної безпеки, охорону гуртожитку, проведення прибирання приміщення та закріпленої території.

         - Організує та контролює пропускний режим гуртожитку

         - Дає в АГЧ інституту заявки на автомобільний транспорт, необхідні матеріали для поточного ремонту.

         - Організує проведення поточного ремонту силами студентів, які мешкають у гуртожитку

         - У разі виникнення фактів порушень правил внутрішнього розпорядку комендант гуртожитку негайно письмово повідомляє в деканат або в адміністрацію

 

VIII.Студрада гуртожитку

 

                  Студрада гуртожитку вибирається із студентів, які в ньому проживають.

         Студрада гуртожитку:

         - Складає план роботи в гуртожитку на рік або півріччя.

         - Призначає старост поверхів ( відсіків).

         - Організує щоденне чергування студентів на поверхах (відсіках), на прохідній.

         - Здійснює контроль за додержанням правил внутрішнього розпорядку, санітарних правил, правил техніки безпеки та пожежної безпеки.

         - Розробляє та здійснює заходи по збереженню власності гуртожитку ( житлових помешкань, устаткування, реманенту.

         - Разом з комендантом контролює пропускний режим гуртожитку.

         - Слідкує за чистотою прилеглої до гуртожитку території.

         - Надає адміністрації пропозиції щодо умов проживання в гуртожитку.

         - Допомагає коменданту проводити поточний ремонт в гуртожитку силами мешканців.

         - Допомагає деканатом проводити виховну роботу серед мешканців.

         - У разі порушень правил внутрішнього розпорядку негайно письмово повідомляти коменданта гуртожитку, студраду, деканат.

         - За фактом порушення на засіданні студрада визначає порушнику міру покарання (догана, відпрацьовування в гуртожитку, виселення, тощо).

 

IX. Виховна робота у гуртожитку

 

         Виховна робота в студентських гуртожитках є складовою частиною виховної діяльності інституту і здійснюється безпосередньо деканатами та кафедрами під керівництвом директора та студпрофкому.

         Персональну відповідальність за проведення виховної роботи в гуртожитку несуть деканати факультетів, які через кафедри здійснюють міроприємства морального виховання студентів, які проживають у гуртожитках, забезпечують удосконалення виховної роботи цілях формування всебічно розвиненої особистості, підвищенню трудової та громадської активності студентів, укріпленню дисципліни та громадського порядку, затвердження здорового способу життя.

         Деканати:

         - Щорічно складають списки на поселення студентів у гуртожиток.

         - Надають допомогу під час складання плану роботи студради гуртожитку.

         - Організують та контролюють відвідування гуртожитків та проведення там виховної роботи силами викладацького складу кафедр. Один екземпляр графіка відвідувань надається заступникові директора.

         - За представленням студради заохочують мешканців, виносять догани порушникам дисципліни

 

X. Матеріальна відповідальність

 

         Матеріально відповідальною особою гуртожитку є комендант гуртожитку. В цілях збереження обладнання, меблів, реманенту, яке знаходиться в житлових поміщеннях, коридорах, службових приміщення гуртожитку з мешканцями укладається договір на передачу та збереження ними вказаного майна.

         У разі пошкодження, пропажі, знищення обладнання, реманенту, меблів мешканці несуть матеріальну відповідальність за свій рахунок, відновлюють обладнання і реманент.

         У разі, якщо пошкодження або знищення обладнання та реманенту було свідомим, то студент відраховуються зі складу студентів інституту

         Контроль зі збереження обладнання та реманенту покладається на коменданта гуртожитку

         За збереження особових речей студентів (окрім тих, що знаходяться у камері схову) комендант гуртожитку відповідальності не несе.

 

       УЗГОДЖЕНО:

 

 

Заст. директора по АГР

Алтухов П.М.

Декан факультету АТР

Цокур В.Г.

Декан факультету АД

Пархоменко В.В.

Декан факультету ТТ

Сокирко В.М.

Декан факультету ЕУ

Вовк Л.П.

Голова профкому

Комов П.Б

Голова ради ССВ

Лихошерст Є.В.

Комендант гуртожитку № 1

Фурцева А.О.

Комендант гуртожитку № 2

Амонська В.П.

 

Hosted by uCoz